Spara -8%
Riktpris 471.42 kr.
Medlemspris 406.15 kr.
Riktpris 377.14 kr.
Spara 20%
Riktpris 454.02 kr.
Medlemspris 290.11 kr.
Riktpris 362.63 kr.
Spara 20%
Riktpris 1,630.40 kr.
Medlemspris 1,044.38 kr.
Riktpris 1,304.03 kr.
Spara 20%
Riktpris 1,176.38 kr.
Medlemspris 752.83 kr.
Riktpris 941.39 kr.
Spara 20%
Riktpris 1,631.85 kr.
Medlemspris 1,044.38 kr.
Riktpris 1,305.48 kr.
Spara 20%
Riktpris 1,813.16 kr.
Medlemspris 1,160.42 kr.
Riktpris 1,450.53 kr.
Spara 20%
Riktpris 236.44 kr.
Medlemspris 150.86 kr.
Riktpris 188.57 kr.
Spara 20%
Riktpris 324.92 kr.
Medlemspris 207.43 kr.
Riktpris 259.64 kr.
Spara 20%
Riktpris 1,724.68 kr.
Medlemspris 1,103.85 kr.
Riktpris 1,379.45 kr.
Spara 20%
Riktpris 527.99 kr.
Medlemspris 337.97 kr.
Riktpris 422.10 kr.
Spara 20%
Riktpris 942.84 kr.
Medlemspris 603.42 kr.
Riktpris 754.28 kr.
Spara 20%
Riktpris 279.95 kr.
Medlemspris 178.42 kr.
Riktpris 223.38 kr.
Spara 20%
Riktpris 1,357.70 kr.
Medlemspris 868.87 kr.
Riktpris 1,086.45 kr.
Spara 20%
Riktpris 281.40 kr.
Medlemspris 179.87 kr.
Riktpris 224.83 kr.
Spara 20%
Riktpris 269.80 kr.
Medlemspris 172.61 kr.
Riktpris 216.13 kr.
Spara 19%
Riktpris 143.60 kr.
Medlemspris 92.83 kr.
Riktpris 114.59 kr.
Spara 19%
Riktpris 234.99 kr.
Medlemspris 150.86 kr.
Riktpris 187.12 kr.
Spara 19%
Riktpris 234.99 kr.
Medlemspris 150.86 kr.
Riktpris 187.12 kr.
Spara 19%
Riktpris 143.60 kr.
Medlemspris 92.83 kr.
Riktpris 114.59 kr.
Spara 19%
Riktpris 143.60 kr.
Medlemspris 92.83 kr.
Riktpris 114.59 kr.
Visar 1 av 20 av 169 (9 sidor)

LEGO

LEGO är ett danskt varumärke som har vunnit stor popularitet över hela världen, då de säljer till mer än 140 länder.

Idag är de ett av världens största företag. De sysslar med sin produktion av leksaker och utveckling av barns kreativitet genom både lek och lärande.

LEGO ger möjlighet till en ständig upptäckt, och ger alltid möjlighet att skapa något nytt och unikt. De strävar hela tiden efter det bästa och de kommer alltid att skapa nya saker, och ha roligt på samma gång.

2017 hade LEGO ca. 18 000 anställda, och en stor omsättning på ca. 35 miljarder, vilket alltså bevisar att de är världens största leksakstillverkare.

Deras motto är "Bara det bästa är gott nog". Därför utvecklar de ständigt sina produkter, och försöker förbättra dem, och göra skillnad i de olika hemmen runt om i världen.

LEGO har en fantastisk kvalitet då de vill tillhandahålla det bästa lekmaterialet. De vill skapa det bästa för barn runt om i världen, och själva deras utveckling, och det bästa för samhället.

De vill göra en positiv skillnad i barnens liv, och göra de små sakerna extra.

Deras produkter har mycket lärande, där man lär sig att vara nyfiken, experimentera och samarbeta med varandra, där det är den bästa samlingspunkten i familjen.

Man lär sig genom lek, och att lära sig genom att sätta ihop det betyder det. Du lär dig att skapa nya saker, och utveckla nya sätt att tänka.

LEGO har varit ett hållbart företag i ekonomisk mening i många år. Utöver deras ekonomiska hållbarhet har LEGO successivt spenderat mycket resurser på att förbättra deras sociala och miljömässiga resultat.

De kommer därför att producera tegelstenar som inte skadar miljön.

Deras kärnverksamhet är den fysiska leken med alla deras produkter de har designat, såsom deras Duplo, Ninjago, och inte minst Lego Friends. Dessutom försöker de sätta ihop det fysiska spelet med ett digitalt universum.

Historien bakom

LEGO grundades av en man vid namn Ole Kirk Kristiansen 1932. Allt började i Billund när han valde att utöka sin snickeri- och snickeriverksamhet med sina träleksaker. Hans träleksaker blev snabbt populära och då kom han på namnet LEGO, som är kombinationen av LEG och BRA.

1946 valde Ole Kristiansen att köpa en formsprutningsmaskin av plast, där han sedan 1949 lanserade sina första LEGO-klossar av plast.

Klossarna byggdes ut till ett system i spel, där alla element kunde läggas ovanpå varandra, där du har möjlighet att släppa lös fantasin, och skapa dina egna och unika saker av de mest individuella klossarna.

Hållbarhet

LEGO samarbetar med företag och experter inom områden då de vill utveckla nya och mer hållbara material för sin design. Deras hållbarhet måste finnas i deras material, då ca. 60 miljarder jordklot årligen.

Idag har företaget därför börjat tillverka tegelstenar av växtbaserat material, som utvinns ur sockerrör.

Deras ambition är att 2030 bara vill att deras tegelstenar ska vara gjorda av hållbara material.

De kommer att fortsätta under de kommande åren att minska sina CO2-utsläpp, göra planeten grönare och lämna den bättre för framtida generationer.